معاون آموزش عمومي آموزش وپرورش استان يزد گفت: برترين شاخصه مدارس كارآمد مخاطب محوري است كه در آن دانش آموز به عنوان عنصر اصلي در فرآيند ياددهي و يادگيري محسوب مي شود.



به گزارش يزد فردا به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش وپرورش يزد؛رمضان نيري با اشاره به نقش رسانه ها ونشريات تخصصي در كيفيت بخشي به مدارس، گفت: بي شك منابع رسمي آموزشي وپرورشي به رغم تمامي قابليتهاي مشهود، نمي توانند جوابگوي نيازهاي متنوع و متغير دانش آموزان باشند و چنانچه رسانه ها و نشريات به گونه اي هدفمند طراحي و تدوين گردند قادر خواهند بود به عنوان عاملي مكمل و تاثيرگذار، نقشي مطلوب در ارتقاء كيفيت محتواي آموزشي ايفا كنند.

 

وي همچنين فرآيندمحوري، زبده پروري و توجه به استعدادهاي فردي را از ويژگي هاي مدارس كارآمد برشمرد و افزود: در حقيقت بسترسازي جهت تحقق اصول تربيتي نيازمند برنامه اي اصولي است تا بتواند با خلق موقعيتهاي آموزشي گوناگون، به نيازهاي متنوع دانش آموزان پاسخ داده و فرآيند تعليم و تربيت را تسهيل نمايد.

 

نيري در پايان كليدي ترين عامل اعتلاي فرهنگي را وجود نيروي انساني متخصص و رشد يافته دانست و افزود: حضور نظام ارزشيابي علمي و متناسب با اهداف آموزش وپرورش نيز زمينه ساز تقويت بنيه آموزشي و بهبود فرآيند تربيتي است كه اميدواريم اين مهم نيز با تعامل دو سويه مردم و مسئولين بيش از پيش نمود يابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا